Страница:Полное собрание законов Российской Империи. Собрание Первое. Том 1.djvu/142

Материал из Викитеки — свободной библиотеки
Эта страница выверена
111
АЛЕКСѢЯ МИХАЙЛОВИЧА. — УЛОЖЕНІЕ. ГЛАВА XIX.
7157/1649

живутъ въ закладчикахъ за Патріархомъ же и за Митрополиты, и за Архіепископы, и за Епископомъ, и за монастыри, и за Бояры, и за Окольничими, и за Думными, и за ближними и за всякихъ чиновъ людьми на Москвѣ и въ городѣхъ, на ихъ дворѣхъ, и въ вотчинахъ, и въ помѣстьяхъ, и на церковныхъ земляхъ: и тѣхъ всѣхъ сыскивати, и свозити на старые ихъ посадскіе мѣста, гдѣ кто живалъ напредь сего, безлѣтно же и безповоротно. И впредь тѣмъ всѣмъ людемъ, которые взяты будутъ за Государя, ни за ково въ закладчики не записыватися, и ни чьими крестьяны и людьми не называтися. А будетъ они впредь учнутъ за ково закладыватися и называтися чьими крестьяны, или людьми: и имъ за то чинити жестокое наказанье, бити ихъ кнутомъ по торгомъ и ссылати ихъ въ Сибирь на житье на Лену. Да и тѣмъ людемъ, которые ихъ учнутъ впредь за себя пріимати въ закладчики, по тому же быти отъ Государя въ великой опалѣ, и земли, гдѣ за ними тѣ закладчики впредь учнутъ жити, имати на Государя.

14. А которымъ людемъ по Государеву указу на Москвѣ и въ городѣхъ даны загородные дворы и огороды: и тѣмъ людемъ на тѣхъ своихъ дворѣхъ и огородѣхъ держати въ дворникахъ людей своихъ. А будетъ у кого людей нѣтъ: и тѣмъ на тѣхъ своихъ дворѣхъ и огородѣхъ держати въ дворникахъ крестьянъ своихъ, или бобылей, по одному человѣку на дворѣ, или на огородѣ. А будетъ кто послѣ нынѣшняго Государева указу на тѣхъ своихъ дворѣхъ и огородѣхъ учнутъ держати многихъ своихъ крестьянъ и бобылей: и тѣхъ ихъ крестьянъ и бобылей по тому же всѣхъ взяти за Государя въ тягло, хотя тѣ люди за ними и въ писцовыхъ книгахъ написаны. А впредь чьи крестьяне учнутъ къ кому приходити изъ ихъ вотчинъ и помѣстей на ихъ загородскіе дворы на время для ремесленаго дѣла на вотчинниковъ и помѣщиковъ: и тѣхъ людей, по сыску, въ тягло не имати, и къ Москвѣ имъ приходити не заказывати.

15. А которые Боярскіе и иныхъ чиновъ люди и крестьяне на Москвѣ и по городомъ покупили себѣ и въ заклады поимали тяглые дворы, и лавки, и анбары, и погребы каменные и соляные варницы, и торгуютъ всякими товары: и тѣмъ Боярскимъ и иныхъ чиновъ людемъ и крестьяномъ тѣ тяглые дворы, и лавки, и погребы, и анбары, и варницы продати тяглымъ торговымъ и посадскимъ людемъ, а имъ тѣми дворами, плавками, и погребами, и анбары, и варницами впредь не владѣть, и впредь ничьимь людемъ и крестьяномъ, опричь Государевыхъ торговыхъ посадскихъ людей, тяглыхъ дворовъ, и лавокъ, и погребовъ, и анбаровъ, и варницъ ни у кого не покупати. А будетъ впредь чьи люди и крестьяне у кого купятъ тяглые дворы, или лавки и погребы, и анбары, и варницы: и у нихъ тѣ дворы, и лавки, и погребы, и анбары, и варницы взяти на Государя безденежно; да имъ же за то быти отъ Государя въ великой опалѣ и въ торговой казни.

16. А будетъ кто торговые и посадскіе люди тяглые свои дворы, или лавки и анбары, и погребы, и варницы напишутъ чьимъ нибудь людемъ, или крестьяномъ въ долгу въ закладѣ до сроку, и тѣ свои тяглые дворы, или лавки, и анбары, и погребы, и варницы просрочатъ: и тѣмъ людемъ, кому тяглые дворы, или лавки, и анбары, и погребы и соляные варницы будутъ просрочены, послѣ сроку продати Государевымъ тяглымъ же людемъ; а самимъ имъ въ тѣхъ тяглыхъ дворѣхъ не жити, и въ лавкахъ, и въ анбарѣхъ, и въ погребахъ не торговати, и въ варницахъ соли не варити ни которыми дѣлы. А будетъ они послѣ сроку въ тѣхъ тяглыхъ дворѣхъ учнутъ


Тот же текст в современной орфографии

живут в закладчиках за Патриархом же и за Митрополиты, и за Архиепископы, и за Епископом, и за монастыри, и за Бояры, и за Окольничими, и за Думными, и за ближними и за всяких чинов людьми на Москве и в городех, на их дворех, и в вотчинах, и в поместьях, и на церковных землях: и тех всех сыскивати, и свозити на старые их посадские места, где кто живал напредь сего, безлетно же и бесповоротно. И впредь тем всем людем, которые взяты будут за Государя, ни за ково в закладчики не записыватися, и ни чьими крестьяны и людьми не называтися. А будет они впредь учнут за ково закладыватися и называтися чьими крестьяны, или людьми: и им за то чинити жестокое наказанье, бити их кнутом по торгом и ссылати их в Сибирь на житье на Лену. Да и тем людем, которые их учнут впредь за себя приимати в закладчики, по тому же быти от Государя в великой опале, и земли, где за ними те закладчики впредь учнут жити, имати на Государя.

14. А которым людем по Государеву указу на Москве и в городех даны загородные дворы и огороды: и тем людем на тех своих дворех и огородех держати в дворниках людей своих. А будет у кого людей нет: и тем на тех своих дворех и огородех держати в дворниках крестьян своих, или бобылей, по одному человеку на дворе, или на огороде. А будет кто после нынешнего Государева указу на тех своих дворех и огородех учнут держати многих своих крестьян и бобылей: и тех их крестьян и бобылей по тому же всех взяти за Государя в тягло, хотя те люди за ними и в писцовых книгах написаны. А впредь чьи крестьяне учнут к кому приходити из их вотчин и поместей на их загородские дворы на время для ремесленого дела на вотчинников и помещиков: и тех людей, по сыску, в тягло не имати, и к Москве им приходити не заказывати.

15. А которые Боярские и иных чинов люди и крестьяне на Москве и по городом покупили себе и в заклады поимали тяглые дворы, и лавки, и анбары, и погребы каменные и соляные варницы, и торгуют всякими товары: и тем Боярским и иных чинов людем и крестьяном те тяглые дворы, и лавки, и погребы, и анбары, и варницы продати тяглым торговым и посадским людем, а им теми дворами, плавками, и погребами, и анбары, и варницами впредь не владеть, и впредь ничьимь людем и крестьяном, опричь Государевых торговых посадских людей, тяглых дворов, и лавок, и погребов, и анбаров, и варниц ни у кого не покупати. А будет впредь чьи люди и крестьяне у кого купят тяглые дворы, или лавки и погребы, и анбары, и варницы: и у них те дворы, и лавки, и погребы, и анбары, и варницы взяти на Государя безденежно; да им же за то быти от Государя в великой опале и в торговой казни.

16. А будет кто торговые и посадские люди тяглые свои дворы, или лавки и анбары, и погребы, и варницы напишут чьим нибудь людем, или крестьяном в долгу в закладе до сроку, и те свои тяглые дворы, или лавки, и анбары, и погребы, и варницы просрочат: и тем людем, кому тяглые дворы, или лавки, и анбары, и погребы и соляные варницы будут просрочены, после сроку продати Государевым тяглым же людем; а самим им в тех тяглых дворех не жити, и в лавках, и в анбарех, и в погребах не торговати, и в варницах соли не варити ни которыми делы. А будет они после сроку в тех тяглых дворех учнут